2024-03-21 13:20:10

Proljetne aktivnosti u PŠ Šćepanje

     Učenici PŠ Šćepanje dočekali su proljeće obilježavajući Svjetski dan šuma (21. 3.), Svjetski dan osoba s Down sindromom (21. 3.), Svjetski dan poezije (21. 3.) i Svjetski dan voda (22. 3.). Nije izostala ni uskrsna radionica na kojoj su izrađivali prigodne ukrase koje su poklonili igraonici "Čarobna šuma". Obilježavanje ovih važnih datuma integrirali su u svoje nastavne sadržaje.

     Cilj obilježavanja Svjetskog dana sindroma Down bio je približiti učenicima osobe sa sindromom Down i pri tomu potaknuti na veće poštivanje njihovih prava. Vođeni tim ciljem učenici su obukli rasparene šarene čarape, simbol Dana sindroma Down, jer ih osobe s Down sindromom ne mogu upariti. Nošenjem šarenih čarapa željeli su skrenuti pozornost na potrebu uvažavanja različitosti te pružiti podršku osobama s Down sindromom kako bi se što bolje integrirale u društvo.

     Svjetski dan šuma prilika je da podsjetimo na važnost prirodnih šuma. Obilježavanje ovog važnog datuma učenici 2. razreda povezali su s obradom lektirnog naslova „Pismo iz Zelengrada“, autorice Nevenke Vidak. Obradu lektirnog djela ekološke tematike iskoristili su za istraživanje o važnosti šuma za sve stanovnike planeta i izradu makete Zelengrada. Zaključili su da su šume zaslužne za čisti zrak, tlo i čiste vode, sprječavanje erozije i ublažavanje klimatskih ekstrema, zato ih treba čuvati. Šume su i prirodne energane – daju nam obnovljiv izvor energije, drvo. Zdrave šume iznimno su važne za zdravlje ljudi, a boravak u šumama vrlo pozitivno utječe na fizičko i psihičko zdravlje.

     Svjetski dan voda učenici su obilježili na satu Prirode i društva i Hrvatskog jezika. Učenici 4. razreda pisali su činkvine na temu zaštite voda i šuma, dok su ih učenici 2. razreda ilustrirali. Tako su ujedno obilježili i Svjetski dan poezije. Učenici su naučili da je činkvina pjesma koja se sastoji od pet stihova, tj. petostih. Stihovi činkvine poredani su na sljedeći način:

1. stih = jedna imenica

2. stih = dva pridjeva

3. stih = tri glagolske imenice

4. stih = četiri riječi, rečenica

5. stih = imenica.

Rezultat zajedničkog rada je plakat koji su izložili su učionici.

     Na uskrsnoj radionici izrađivali su prigodne ukrase kojima su uljepšali učionicu, ali i igraonicu "Čarobna šuma" čijim su malim polaznicima poželjeli sretan Uskrs.


Osnovna škola Breznički Hum